Hoşgeldiniz, Misafir.
Son Ziyaretiniz:
Toplam Mesajınız: 53


 

AnasayfaAramaSSSKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 türkce RAP tarihi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
MaRaz__ii Rap
MEGA MOD
MEGA MOD


Kadın
Mesaj Sayısı : 664
Yaş : 27
Durumum :
Kişisel İleti : ... MaVii CaDııı ...
Paylaşım : :
39 / 10039 / 100

Güç: :
68 / 10068 / 100

Tecrübe : :
40 / 10040 / 100

Kayıt tarihi : 17/04/08

MesajKonu: türkce RAP tarihi   Paz Nis. 20, 2008 6:01 pm

Hip-hop'ın ülkemizdeki macerasının milad tarihi olarak 1995 yılında yayınlanan 'Cartel' albümünü gösterebiliriz. Bu albümün bir yıl önce DJ Mahmut'un arkadaşlarıyla yaptığı çalışma gibi birkaç albüm daha vardı piyasaya çıkan ama halkımızın Türkçe rap'le tanışması Cartel aracılığıyla olmuştu. Yüz binleri geçen bir satışa ulaşmasına karşın bu albümün ardından piyasaya çıkan diğer çalışmalar pek ilgi görmedi. Cartel, Almanya'daki yeni kuşak Türk gençleriyle birkaç Alman üyeden müteşekkil bir 'holding' gibiydi (zaten adı da buradan geliyor) ve içinde birkaç topluluk birden barındırıyordu. 'Cartel' albümünden sonra sadece Peter Maffay'la bir single hazırladılar ve ardından şirketi fesh ettiler. Sonra herkes kendi yoluna gitti. Erci E ve Karakan gibi eski Cartel'ciler solo çalışmalar yayınlamaya başladı. Ancak 'Cartel'in ruhu özellikle onların ve Almanya menşeli Türkçe rap gruplarının üzerinden hiçbir zaman eksik dlmadı.

Türkçe rap'in ikinci 'popüler olma' hamlesi beş yıl önce gerçekleşti. Özellikle Sultana'nın 'Kuşu Kalkmaz'ı o günlerde epey gürültü koparmıştı. Cartel ve Sultana gibi Almanya'daki yeni kuşak Türk gençlerinden Fresh B'nin ve Aziza A'nın çalışmaları da aynı günlerde gündeme gelmişti. Ancak bu isimler Türkçe hip-hop'ı yeraltından popüler mecraya taşımaya yetmedi. Yapılan çalışmalar sınırlı bir kitle tarafından ilgi gördü. Bu kitleyi oluşturanlar genellikle kendi 'rap'lerini kendi yapmak isteyen kişiler olması dolayısıyla sahnenin karşısında kalacak insan sayısı bir türlü istenen sayılara ulaşamadı.

Hip-hop'ın üçüncü Türkiye çıkartması Ceza'nın 2002'de yayınladığı Medcezir ile başladı.Sagopa Kajmer'in Bir Pesimistin Gözyaşları Albümüyle devam etti.CeZa'nın Rapstar albümüyle doruk noktaya geldi.CeZa, Sagopa Kajmer, Fuchs,Fuat Ergin,Sahtiyan,Ayben,Kolera.Sansar,Mozole Mirach bugünün en büyük rapperlarıdır.CeZa'nın Rapstar ve Sagopa'nın Bir Pesimistin Gözyaşları albümünden sonra Türkçe Rap severlerin sayısı en az 2 katına çıktı.Konserlere gelen rapseverler inanılmaz derecede arttı.Tv'lerde rap klipleri dönmeye başladı.Bu dönemde rapin içinde dissleşmeler oldu.Rapin 2 ağır topu CeZa ve Sagopa'nın dissleşmesi Türkçe rap için büyük kayıptı nitekim bunun farkına varan Sagopa CeZa'ya barış mektubu yazdı.Böylece buzlar eridi Türkçe Rap kazandı.TÜRKÇE RAPİN ÖNLENEMEZ YÜKSELİŞİ DEVAM EDECEK...


En son MaRaz__ii Rap tarafından Paz Mayıs 11, 2008 12:19 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Sagujilyas
CO_Admin
CO_Admin


Erkek
Mesaj Sayısı : 1074
Yaş : 27
Nerden : Antakya
İş/Hobiler : TasaRım
Lakap : Mia
Cinsiyet :
Tuttuğu Takım :
Durumum :
Kişisel İleti : 1. tekiL kişi
Paylaşım : :
80 / 10080 / 100

Güç: :
70 / 10070 / 100

Tecrübe : :
70 / 10070 / 100

Kayıt tarihi : 20/03/08

MesajKonu: Geri: türkce RAP tarihi   Paz Nis. 20, 2008 6:15 pm

Harbiden ya düşünüyorum şimdi ceza iLe saqopa arkadaş olsalardı .. dehşet şeyler ortaya çıkartı kendi kayıplarını kendi elleriyle yarattıLar .. ellerine saqLık
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.linkinpark.com
MaRaz__ii Rap
MEGA MOD
MEGA MOD


Kadın
Mesaj Sayısı : 664
Yaş : 27
Durumum :
Kişisel İleti : ... MaVii CaDııı ...
Paylaşım : :
39 / 10039 / 100

Güç: :
68 / 10068 / 100

Tecrübe : :
40 / 10040 / 100

Kayıt tarihi : 17/04/08

MesajKonu: Geri: türkce RAP tarihi   Paz Nis. 20, 2008 6:33 pm

bencıllık desek suna .. yanı araya ben olayı gırınce hersey bılıtıoo
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
sarsıntı
MEGA MOD
MEGA MOD


Erkek
Mesaj Sayısı : 866
Yaş : 26
Nerden : antakya
İş/Hobiler : sarsıntı
Lakap : kanat
Durumum :
Kişisel İleti : SARSINTI YAZAR ÇOK MEZAR KAZAR
Paylaşım : :
21 / 10021 / 100

Güç: :
65 / 10065 / 100

Tecrübe : :
29 / 10029 / 100

Kayıt tarihi : 15/04/08

MesajKonu: Geri: türkce RAP tarihi   Çarş. Nis. 23, 2008 2:03 pm

ya bırakın su cezayı ceza da adam mı ya oda kim olmus bak tamam sago ya bi şey dediğim yok o bir tane ama ama sago gibi biri bence cezay slm bile vermemeli oldum olalı sevmem cezayı onu adam yapan kim önce onu unutmasın fucks u sattı gitti aklı sıra kazanan kendisi oldu ha lan sen kimsin ki kimi satıyon nese ya daha fazla konusmak istemiom sinirlendirio ceza beni Evil or Very Mad

_________________
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.imaj.forumm.biz
MaRaz__ii Rap
MEGA MOD
MEGA MOD


Kadın
Mesaj Sayısı : 664
Yaş : 27
Durumum :
Kişisel İleti : ... MaVii CaDııı ...
Paylaşım : :
39 / 10039 / 100

Güç: :
68 / 10068 / 100

Tecrübe : :
40 / 10040 / 100

Kayıt tarihi : 17/04/08

MesajKonu: Geri: türkce RAP tarihi   Çarş. Nis. 23, 2008 9:42 pm

eet sevmek veya sevmemek bunu ntartısmak sacma cezayı bende savunna bısı deılım ama kabul etmelısnız kı oda sago gıbı ısını ıı yapıo yanı kıtlesı cok fazla buda gozx ardı edılemez bı gucu oldunu gozterır...
kendı tarzında bı sekılde cok basarılı ve tr rapı dunyaya hemen hemene yaymıs bı ınsan ...
satma konusuda kendı cıkarlarmız ıcın hangımız bazen bencıllık yapomıoruzkuu .. ceza ozellıkle en onemlı konuda yanı adam tam star olmus rap konusnda bı konuma ole bı yere getırılmıs vazıytten yanı herseı yapabılecek bı gucteyken kım derkı dostum .. ceza bunu dıcek bı kısılıkmı yanuı ...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Sagujilyas
CO_Admin
CO_Admin


Erkek
Mesaj Sayısı : 1074
Yaş : 27
Nerden : Antakya
İş/Hobiler : TasaRım
Lakap : Mia
Cinsiyet :
Tuttuğu Takım :
Durumum :
Kişisel İleti : 1. tekiL kişi
Paylaşım : :
80 / 10080 / 100

Güç: :
70 / 10070 / 100

Tecrübe : :
70 / 10070 / 100

Kayıt tarihi : 20/03/08

MesajKonu: Geri: türkce RAP tarihi   Perş. Nis. 24, 2008 6:12 pm

Ceza Rap e başLadıqında şimdikinden daha fazLa parası vardı sehercim .. bu demek oLuyorki para insanı star yapmaya yeter .. şimdi ben başlasam rap e ve param da oLsa .. en kraL pLak şirketi iLe anLaşırımm .. mükemmeL kaLitede bi Beat ve aynı güzeLLikte bi Lyric attım mı piyasaya .. ondan sonra kim tutabilirki ? yani iş asLında şu durumda ceza da deiL ceza'nın parasında .. ama saqopa da öyLe deiL .. para oLsada oLmasada adam işini yapıyor .. benim görüşüm bu ..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.linkinpark.com
MaRaz__ii Rap
MEGA MOD
MEGA MOD


Kadın
Mesaj Sayısı : 664
Yaş : 27
Durumum :
Kişisel İleti : ... MaVii CaDııı ...
Paylaşım : :
39 / 10039 / 100

Güç: :
68 / 10068 / 100

Tecrübe : :
40 / 10040 / 100

Kayıt tarihi : 17/04/08

MesajKonu: Geri: türkce RAP tarihi   Perş. Nis. 24, 2008 8:09 pm

eet para olur olmaz demıom zaten en onemlı faktorr aöma ne kadar paraan olsasa b**ktan olduktan sonra bı halta yaramıo yanı anladın
neydı o norm mu ne ıste bı sarkı yaptılar patladırl noldu herıfler burede geldı ama sarkıları yokk toplasan 3 parca anca soyledıler oprtamı kurtaran yıne bızım tayfaaa yanıı mc lık buysa yada paraysa salla gıtsın sen yada ben en kral mc yız ozaman yaptımız sarkılarla beatlaerler .. hıtap seklı onmelıdır ve bunu ıı kavramak gerekırr yanı ... ceza hakkını vermek gerekır ii isler cıkartıo kendı capında sagoda oyle kısılık salla ılgılnedırmezz yaptıgı ıs soyledıgı RAP TR-RAP onemlıodır benım ıcın onun ıcın yapılanlar oıster parala yapsın ıster kendını satsın yanı ... dınledım anda bana haz verısa begenıosam cosuosan o an onu dınlerken karqakter para boss RAp onelıdır ısterse o.. c.. onde gıdenı olsun fark yapmazz yanı anladın .. benım de gorum bu dınledım de kalıteye bakarımm ...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
sarsıntı
MEGA MOD
MEGA MOD


Erkek
Mesaj Sayısı : 866
Yaş : 26
Nerden : antakya
İş/Hobiler : sarsıntı
Lakap : kanat
Durumum :
Kişisel İleti : SARSINTI YAZAR ÇOK MEZAR KAZAR
Paylaşım : :
21 / 10021 / 100

Güç: :
65 / 10065 / 100

Tecrübe : :
29 / 10029 / 100

Kayıt tarihi : 15/04/08

MesajKonu: Geri: türkce RAP tarihi   C.tesi Nis. 26, 2008 6:54 pm

işte beni düşünüdrende zaten bu ya adam bence bu sekilde tüm dünyaya kendini duyurmus beni deli eden de ya bu insanlar rapi sadece hızlı sölemek sanatı olarak biliolar
yada ben rapi henüz tanıyamamısım

_________________
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.imaj.forumm.biz
Sponsored content




MesajKonu: Geri: türkce RAP tarihi   Bugün 2:31 am

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
türkce RAP tarihi
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» ARADIĞINIZ ACAPELLALAR
» Sinan Özen - Bilemiyorum ( 2010 )

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
İMAJ © FORUM  :: •●((¯˚•._.• +16 Rap & HipHop •._.•˚¯))●• :: Rap & Hiphop HakkınDa-
Buraya geçin: